Dierenkliniek de Haardstede
Haardstedelaan 7
1271 NK Huizen
Tel: 035-5251512

Waarom kiezen voor Dierenkliniek de Haardstede

Ons streven als dierenkliniek is hoog kwalitatieve zorg aanbieden voor gezelschapsdieren, met veel aandacht voor het dier maar ook voor de eigenaar. Hieronder kunt u lezen hoe wij invulling geven aan deze doelstelling.

      1. We willen zorg op maat leveren, waarbij we niet alleen rekening houden met het dier maar ook met u als eigenaar. Hiervoor hebben we ook een aantal unieke programma’s in de praktijk. Zo hebben we een spaarplan voor het sparen voor diergeneeskundige zorg van uw huisdier. Daarnaast bieden we puppy- en kittenabonnement aan voor de het eerste jaar van uw pup en kitten. Meer informatie kunt u hierover vinden op onze website.
      2. De praktijk is centraal gelegen in het Gooi en goed bereikbaar vanuit zowel Huizen zelf als de omliggende gemeenten zoals Blaricum, Laren, Eemnes en Bussum. We hebben parkeergelegenheid op eigen terrein, zodat u altijd zonder problemen uw auto kwijt kunt. Tevens is er aan de overkant van de straat een bushalte, dus ook met het openbaar vervoer zijn we goed bereikbaar.
      3. In onze praktijk werken we met 3 dierenartsen en 5 gediplomeerde assistenten. In principe zijn er altijd 2 assistenten aanwezig zodat iedereen zo snel en goed mogelijk geholpen kan worden. En in spoedsituaties zijn er altijd voldoende helpende handen. Daarnaast is er vaak een assistent(e) in opleiding aanwezig. Ook zijn er op veel momenten twee dierenartsen aanwezig waardoor moeilijke ziektegevallen direct extra aandacht kunnen krijgen
      4. Onze kracht is dat er tussen de dierenartsen veel overleg plaats vindt. In de eerste plaats over patiënten zodat iedereen op de hoogte is van de patiënten die terug kunnen komen en het dus niet zo is dat u als u bij een andere dierenarts komt opnieuw het hele verhaal moet doen. Onze dierenartsen volgen regelmatig nascholingen om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen. Deze nascholingen worden met alle dierenartsen besproken zodat iedereen up to date blijft. Daarnaast maken we gebruik van naslagwerken en veterinaire tijdschriften en hebben we regelmatig overleg met specialisten over patiënten. Op deze manier zijn wij in staat om ook de meer ingewikkelde patiënten goed te behandelen en te begeleiden.
      5. Elke 6 weken hebben we een werkoverleg met al onze assistenten om te zorgen dat iedereen op de hoogte is van nieuwe ontwikkelingen en om onze service op een hoog niveau te houden.
      6. Ook onze operatie patiënten krijgen extra aandacht. Dat houdt in dat bij ons niet te veel operaties achter elkaar ingepland worden, zodat we een dier wat onder narcose gaat goed kunnen begeleiden, ook tijdens het bijkomen. We geven de meest veilige narcose, zo nodig aangepast aan de persoonlijke situatie als leeftijd en eventuele lichamelijke problemen. Tijdens de recovery in de opname liggen de dieren in hokken met vloerverwarming of onder een warmte lamp om afkoeling tegen te gaan.
      7. Als het nodig is, zorgen we ook voor nazorg na de operatie in de avond of in het weekend. Dit geldt trouwens ook voor andere patiënten die zorg nodig hebben buiten de reguliere openingstijden.
      8. Ook wordt u, als u er prijs op stelt, nagebeld om te vragen hoe het gaat. Deze nazorg is er ook na behandelingen, er wordt dan door de assistente contact met u opgenomen over hoe het gaat, of er nog verdere behandelingen nodig zijn, of er nog vragen zijn of dat er nog overleg met een dierenarts nodig is.
      9. Daarnaast vinden we het belangrijk dat eigenaren ook goed geïnformeerd zijn. Er is veel informatie te vinden op onze website. We hebben deze website zo gemaakt dat u kan zien dat we informatie willen verschaffen en zorg bieden. Ook hebben we een groot aantal informatiebrieven over verschillende aandoeningen die bij een huisdier voor kunnen komen.
      10. Ons streven is om zorg op maat te geven. Aan de ene kant houdt dat in dat wij geen onnodige ingrepen doen. Een voorbeeld hiervan is de aanpak van tandsteen bij ons in de praktijk. We zullen altijd eerst proberen bij dieren met tandsteenproblemen om het gebit gewoon schoon te maken bij het wakkere dier op tafel (altijd met oog voor het welzijn van het dier). Dit voorkomt een (onnodige) narcose en veel extra kosten. Dit is een groot verschil met andere praktijken waar de gebitsanering onder narcose de standaard aanpak is.
      11. Om goede en individuele zorg te kunnen geven is een goede praktijkruimte onontbeerlijk. Wij werken in een ruime, goed uitgeruste praktijk. Daardoor kunnen we ook extra kwaliteit leveren. Zo zijn er verschillende apparaten voor bloedonderzoek, waardoor we vaak binnen een half uur een bloedonderzoek kunnen bespreken en daarop direct een behandeling in kunnen stellen. We hebben een digitaal röntgen ontwikkelapparaat waardoor we kwalitatief goede röntgenfoto’s kunnen maken, die ook binnen een kwartier besproken kunnen worden. We hebben door het hele pand zuurstofleidingen laten leggen, zodat we bij benauwde patiënten of ongevallen overal zuurstof kunnen toedienen. Dit is op een aantal momenten levensreddend gebleken voor onze patiënten!
      12. Verder wordt onze praktijk goed onderhouden en we streven ernaar om het altijd schoon en fris te hebben in de praktijk. We hebben een centraal luchtzuiveringssysteem, waardoor de luchtkwaliteit in de praktijkruimtes, OK en wachtkamer zuiver is, zonder nare luchtjes. We hebben ook een centraal stofzuigersysteem, waardoor we geen fijnstof en bacteriën in de werkruimtes blazen tijdens het stofzuigen. Daardoor is de hygiëne in onze kliniek van hoger niveau dan u voorheen gewend was.
      13. Bij ons staan uw dier en u als eigenaar voorop. Dit houdt in dat wij de tijd nemen voor elke patiënt. Een afspraak is bij ons standaard 15 minuten. Als het bij het maken van de afspraak al duidelijk is dat het bezoek meer tijd kan vragen, wordt er meer tijd voor ingepland. Zo wordt er bijvoorbeeld voor het eerste bezoek van een pup ook extra tijd vrijgehouden zodat we alle tijd en aandacht hebben om alle vragen te beantwoorden en extra informatie te geven. Komt u echter met een klein probleem, of iets wat snel op te lossen is, kunt om een kort consult vragen met een aangepast tarief.
      14. Verder werken we alleen op afspraak om lange wachttijden in de wachtkamer zoveel mogelijk te voorkomen. Lang wachten in de wachtkamer is niet leuk voor een eigenaar, maar zeker ook niet voor een huisdier. Dieren zijn bij de dierenarts toch altijd al gestrest. Als het toch mocht voorkomen dat u wat langer moet wachten (bijvoorbeeld door een spoedgeval dat tussendoor komt) houden we u hiervan op de hoogte. Als u even in de wachtkamer moet wachten kunt u altijd gebruik maken van een kopje koffie of thee.
      15. Als dieren erg gestrest zijn in een dierenartsenpraktijk proberen wij hier zoveel mogelijk rekening mee te houden door afspraken zo in te plannen dat dieren helemaal niet hoeven te wachten en ook zo min mogelijk andere dieren tegenkomen. Katten die reageren op honden kunnen bij binnenkomst meteen in de opname ruimte geplaatst worden om de stress zo laag mogelijk te houden.
      16. Honden krijgen verder na een behandeling altijd wat lekkers aangeboden om zo hopelijk toch een positieve ervaring aan het dierenartsbezoek te geven.
      17. Ons streven naar zorg op maat betekent ook dat wij op sommige punten juist extra aandacht geven. Een voorbeeld hiervan is dat wij vaak helpen met het ingeven van medicatie. Zo ontwormen wij katten in de spreekkamer, die voor de vaccinatie komen, zodat u als eigenaar het niet thuis hoeft te doen. Als thuis medicatie ingeven of het zalven van oren of ogen moeilijk gaat, kunt u hiervoor ook bij onze assistenten terecht.

Kortom, wij willen als praktijk complete zorg op maat bieden met veel persoonlijke aandacht en begeleiding.

Comments are closed.