Seniorenabonnement hond

Grotere honden noemen we vanaf 7 jaar al een senior, kleinere hondenrassen vanaf 9 jaar. Bij oudere honden komen regelmatig gezondheidsklachten voor zoals kreupelheid en stijfheid. Daarnaast kunnen er allerlei gezondheidsproblemen aanwezig zijn die langzaam ontstaan en die geweten worden aan het ouder worden van de hond. Vaak is er echter meer aan de hand dan gewoon oud worden. Daarom vinden wij het belangrijk om oudere honden regelmatig te zien in de praktijk zodat we gezondheidsproblemen in een vroeg stadium op kunnen sporen en kunnen behandelen met als doel om onze honden gezond oud te laten worden met een goede kwaliteit van leven.

Naast een gezondheidscontrole vinden we het ook belangrijk dat honden jaarlijks ingeënt worden en regelmatig ontwormd worden om gezondheidsproblemen te voorkomen.

Onder het seniorenabonnement valt:

• Jaarlijkse gezondheidscontrole bij de dierenarts, waarbij het gewicht gecontroleerd wordt en een dier uitgebreid gecontroleerd wordt.
  • 2x per jaar controle van de urine om op deze manier in een vroeg stadium gezondheidsproblemen op te kunnen sporen.
  • Halfjaarlijkse controle bij de paraveterinair met extra aandacht voor gewicht en gebit.
  • Jaarlijkse vaccinatie, waarbij uw hond jaarlijks ingeënt wordt tegen de ziekte van Weil en om de 3 jaar tegen Parvo, Hondenziekte en Leverontsteking (hepatitis)
  • Als u hond ook tegen kennelhoest of hondsdolheid ingeënt moet worden, ontvangt u hiervoor 10% korting
  • Ontworming voor 2x per jaar
  • 10% korting op alle afgenomen producten en diensten in de praktijk, zoals medische behandelingen en medicatie, maar ook voeding en vlooienmiddelen.

De kosten voor een gezondheidsabonnement 2022 bedragen voor:

• Honden tot 10 kg 10.40 euro per maand. Of eenmalig 125 euro.
  • Honden van 10 tot 25 kg 11.65 euro per maand. Of eenmalig 140 euro.
  • Honden vanaf 25 kg 12.75 euro per maand. Of eenmalig 153 euro.

Naast een abonnement is er ook altijd nog de mogelijkheid om extra geld te sparen voor uw dier in ons spaarplan.